Webdesign

Vertel je verhaal met een animatiefilmpje

maandag, 31-7-2017  

Als je je schooltijd nog weet te herinneren, dan weet je dat een verhaal het beste wordt verteld met behulp van visuele middelen. Alleen leraren met een gave weten een verhaal te vertellen zonder hulpmiddelen. Maar waarschijnlijk had je hooguit 1 of 2 van zulke leraren. De overige leraren waren saai en monotoon. De aandachtsspanne van een mens is tegenwoordig niet veel groter dan die van een goudvis. De YouTube generatie kijkt geen lange langzame filmpjes, maar korte snelle filmpjes. Een talkshow van 45 minuten wordt bijvoorbeeld niet in zijn totaliteit gekeken. YouTube gebruikers knippen deze lange filmpjes in kleine hapklare brokken. Op deze manier kunnen de kijkers de hoogtepunten bekijken in filmpjes van soms niet langer dan 1 minuut. We hebben niet langer het geduld om 45 minuten lang iets te gaan kijken. We raken al snel de interesse kwijt en klikken vervolgens op een ander filmpje. Je kunt wel nagaan dat een lange speech zonder visuele hulpmiddelen direct wordt genegeerd. Dus als je een boodschap wilt overdragen en je doelgroep bestaat vooral uit jonge mensen, dan moet je zorgen dat je je boodschap kort houdt. Daarnaast is het zeker verstandig om gebruik te maken van audiovisuele hulpmiddelen. Je moet de zintuigen prikkelen en je moet de kijkers nieuwsgierig maken. Dit kan niet als je de ouderwetse wegen bewandelt. Als je echter een animatiefilmpje laat maken, dan is de kans groot dat je het publiek weet te bereiken. Maar het is wel belangrijk dat je niet teveel vertrouwd op de animatie. Als je een geanimeerd poppetje een speech laat houden van 15 minuten, dan zal de aandacht uiteraard na een paar minuten afnemen. Je moet de boodschap dus op een korte wijze in het animatiefilmpje verpakken. Daarnaast is de nodige humor niet verkeerd. Verder is het belangrijk dat je de mogelijkheden van animatie volop benut. Mensen in een animatie zijn niet gebonden aan de wetten van de realiteit. Dus hier moet je uiteraard zoveel mogelijk gebruik van maken. Maar zelf ben je natuurlijk geen expert, dus hoe ga je een animatiefilmpje maken? Gelukkig kan Donker Media je helpen. Dit is namelijk een animatiebedrijf dat voor jou een perfect animatiefilmpje in elkaar kan zetten. Je moet allereerst vertellen wat je boodschap is en wat je wilt communiceren naar de buitenwereld. Op basis van deze informatie gaat Donker Media aan de slag om een vlot, leuk en vooral bondig animatiefilmpje te maken. De animatie experts van Donker Media zijn heel vaardig in het maken van een animatiefilmpje waarbij een boodschap kort en vlot wordt gepresenteerd. Als het mogelijk is worden bepaalde aspecten puur visueel gecommuniceerd.

Weet waar je moet zijn voor een perfect animatiefilmpje

Het is niet voor niets dat animatiefilms zowel bij jong en oud zo populair zijn. Animaties hebben iets aandoenlijks en we vinden het prettig om er naar te kijken. Of het nu is omdat de karakters zo schattig zijn of omdat een animatie een vlucht is uit de realiteit, een animatiefilmpje heeft het vermogen om de aandacht vast te houden. Een animatiefilmpje is dan ook het perfecte medium om een boodschap over te dragen. Donker Media weet dat als geen ander en dus doe je er goed aan om een beroep te doen op dit animatiebedrijf voor het maken van een animatiefilmpje.

Bedrijven waar Donker Media voor heeft gewerkt

Het zijn ook niet de minste bedrijven of instanties die een beroep hebben gedaan op Donker Media. Wat bedrijven betreft kun je bijvoorbeeld denken aan de volgende bedrijven/instanties/winkels:

  • ABN AMRO
  • ING
  • Blokker
  • Hogeschool Utrecht


Comments are closed.