Ondersteuning ICT

Schaf nu een VOIP centrale aan voor uw bedrijf

dinsdag, 21-7-2015  

Al eens gehoord van een digitale telefooncentrale? Dit kan namelijk zeer handig zijn voor bedrijven vanaf ongeveer 25 werknemers. Deze telefooncentrale staat niet fysiek bij u in het bedrijf maar u kunt deze centrale bereiken via het internet. Alles wordt zo geregeld vanuit de centrale, maar u hoeft hem dus niet in uw pand te hebben. U zult wel denken dat dit erg vaak voor haperingen kan zorgen omdat het internet eruit kan liggen. Maar de VOIP centrale gebruikt geen reguliere internet verbinding maar een speciale ADSL verbinding waar spraak goed op kan worden verstuurd. Zo zorgt de VOIP centrale ervoor dat uw telefoonverkeer erg betrouwbaar is en ook flexibel.

Voordelen van een VOIP centrale

Een eigen VOIP centrale aanschaffen heeft veel voordelen. We zullen deze even kort onder elkaar zetten en dan vervolgens de twee grootste voordelen even met u bespreken. Voordelen van een eigen VOIP centrale:

  • lagere kosten
  • hoge geluidskwaliteit
  • overzichtelijke infrastructuur
  • goede bereikbaarheid
  • verschillende diensten kunnen geïntegreerd worden
  • biedt erg veel mogelijkheden voor uw bedrijf en werknemers

Een van de grootste voordelen van een VOIP centrale is dat er alleen een eenmalige investering is. Hierdoor liggen de kosten een stuk lager. U hoeft alleen een keer een bedrag te betalen, zo heeft u dus niet een maandelijkse kostenpost. Hiernaast is de eenmalige investering die u moet doen een stuk lager dan de eenmalige investering bij conventionele telefooncentrales. Dit komt bijvoorbeeld doordat er geen extra bekabeling nodig is voor de telefonie, hierdoor kan er veel worden bespaard op het aanleggen en onderhouden van de kabels in een bedrijfspand. Hierbij komt dat bedrijven die een eigen VOIP centrale hebben maandelijks de helft van hun telefoonkosten besparen. Dit komt ten eerste omdat het bellen tussen collega’s en vestigingen veel goedkoper is. Maar ten tweede is internationaal bellen ook aanzienlijk goedkoper, dus als u voor uw bedrijf veel naar het buitenland moet bellen is het zeer aantrekkelijk om er een aan te schaffen. Een ander groot voordeel is dat u met een eigen VOIP centrale erg flexibel bent. Omdat u de centrale zelf beheert kunt u alle zaken namelijk snel en op uw eigen moment regelen. Daarnaast is er weinig onderhoud nodig en kunt u alles zeer gemakkelijk installeren omdat het enige belangrijke een goede ADSL internetverbinding is. Hierdoor wordt het uitermate eenvoudig voor u om nieuwe telefoontoestellen te installeren en meer telefoonlijnen aan te melden. Zo kunt u naar believen uitbreiden of krimpen met uw bedrijf en heeft u het allemaal zelf in de hand. Ook wordt het zo mogelijk gemaakt om uw medewerkers thuis te laten werken en toch gebruik te laten maken van de telefoonlijnen van uw bedrijf. De VOIP centrale kan namelijk overal via het internet bereikt worden. Ook is de flexibiliteit te zien aan het feit dat het aantal gesprekken dat tegelijkertijd kan worden gevoerd onbeperkt is. U hoeft zich dus geen zorgen te maken over het overbelasten van uw netwerk. Maar eerlijk is eerlijk, er moet wel bij gezegd worden dat het voordeel dat een eigen VOIP centrale met zich meebrengt tegelijkertijd ook een nadeel is. Als er storingen zijn of andere problemen dient u deze bijvoorbeeld zelf op te lossen. Hiernaast kan de eenmalige investering ook worden gezien als een nadeel, want dit grote bedrag bent u bij hosted telefonie bijvoorbeeld niet in een keer kwijt, al is het op de lange termijn wel veel voordeliger om een eigen VOIP centrale aan te schaffen. Deze nadelen moet u goed afwegen tegen de voordelen en dan beslissen wat een goed besluit voor u is. Hierin moet u goed kijken naar het budget en de lange termijn plannen.

Schaf een centrale aan bij Intervoice

Als u dan heeft besloten om wel een VOIP centrale aan te schaffen voor uw bedrijf dan is Intervoice een zeer goede aanbieder om eens een kijkje naar te nemen. U kunt ze vinden op hun website intervoice.nl. Dit is een zeer betrouwbare aanbieder en de medewerkers staan altijd voor u klaar om u te helpen met vragen en of problemen. Bij Intervoice zijn er meerdere mogelijkheden om een VOIP centrale aan te schaffen voor uw bedrijf. Als u op zoek bent naar een goede maatoplossing dan raden ze u aan om een eigen PBX telefooncentrale aan te schaffen, dit is ook zeker een van de meest gekozen opties. Deze VOIP centrale heeft namelijk eindeloos veel mogelijkheden. U kunt bijvoorbeeld Outlook en CRM systemen integreren met uw telefonie diensten. Maar ook kunt u zelf kiezen voor Interactive Voice Response keuzemenu’s. Zo kunt u het een stuk overzichtelijker maken voor uw klanten maar ook voor uw medewerkers. De mensen die bellen kunnen namelijk al aangeven waarvoor ze bellen en zo weet degene die ze gaat helpen al min of meer waar hij of zij aan toe is. Maar ook komt een beller zo niet makkelijk meer bij de verkeerde persoon terecht. Ook kunt u met deze centrale muziek kiezen om af te laten spelen als de bellers moeten wachten, wat het bellen een stuk plezieriger maakt voor uw klanten. Daarnaast kunt u ook nog gebruik maken van unified messaging. U kunt met deze optie faxen en voicemail berichten via de mail versturen. Ook kunt u hiermee gebruik maken van standaard antwoord mails die per afdeling van uw bedrijf kunnen verschillen, wat een hoop tijd kan schelen.


Comments are closed.